Nagy György, az AGROTEC Hajdú-Bihar megyei területi műszaki vezetőjeként vallja, hogy mezőgépekkel nemcsak lehetőség olyan elhivatottsággal dolgozni, mint amit az orvosokkal, tanárokkal vagy épp tűzoltókkal társítunk, de az egyetlen járható út is. A sikerhez ugyanis a szakember szerint nem csupán tudásra, de megfelelő hozzáállásra is szükség van, jó adag őszinteséggel, vezetőként, szervizesként épp úgy, mint emberileg.
A területi központ mindennapjaiban bevált munkaszervezési elvekről, az eddig megtett útról és a 2023-ban átadásra kerülő új telephelyhez kötődő célokról kérdeztük.
Vezetőként, ha jól végzed a munkád, kívülről úgy tűnhet, a dolgok szinte maguktól haladnak a műhely körül. Naponta mennyi munkát ad, hogy a partnereknek végül csak a szerelőkkel vagy a mobil alkatrészes kollégákkal találkozzanak?
Nagy György: Területi műszaki vezetőként azért felelek, hogy a szervizeseink a mindennapokban szervezetten, hatékonyan tudják segíteni a gépek üzemben tartásában a partnereinket. Ehhez tervezni kell a szervizelési munkák sorrendjét, ismerem a beérkezett alkatrészkészleteket, rajta tartom a szemem a szezonális vagy épp soron kívül felmerült javítási munkák haladásán. A nap így háromnegyed hétkor indul Magyarhomorogon, ahol friss szemmel végigvesszük, hogy a beérkezett alkatrészkészletek milyen javításokat tesznek lehetővé, amennyiben valami eltér a tervtől, tudunk alkalmazkodni. A tervezéshez minden nap felkeresem az alkatrészraktárunkat is, ahol átbeszéljük a beszerzések alakulását, valamint azt, hogy miben van esetleg szükségük segítségre. Amennyiben egy beérkezés kitolódik egy előre nem látott okból, akkor nemcsak arra ügyelek, hogy a szerviztechnikusok tudjanak róla, de azonnal megbeszélem a partnerrel is a dolgokat, keresünk megoldást.
Majd következhet a nap úgymond csendesebb része, amikor a szerződések ügyeivel foglalkozom, az elvégzett munkákért járó díjbefizetések beérkezését ellenőrzöm a partnerek felől, végigveszem, milyen szezonális vagy kampánymunkákat írt elő a gyár. Ez szintén sok feladatot tartogat, hiszen ilyenkor ki kell keresnünk az előírás alá tartozó gépeket, felveszem a kapcsolatot a partnerekkel, beütemezem a szervizeléseket a műhellyel és a raktárral egyeztetve. A sort ráadásul kiegészíti, hogy ha valahol egy hiba vagy egy diagnosztika miatt egy gépet letiltott a számítógépes rendszer, akkor kiszállok, segítek a gép feloldásában. Magam is gazdálkodtam, így pontosan tudom, mekkora gond a szezon közben megállt gép, ezért hozzászámolom a munkámhoz, hogy nem lehet fél négykor eldobni a telefont – megyünk akár éjjel is. A megbízható szervizháttér a nap 24 órájában valóban elérhető, enélkül nincs jó viszony a partnerekkel. A csapattól csak akkor várhatom el, hogy ezért mindent megtegyen, ha én is kiveszem a részem belőle, már csak azért is szívesen vállalom, mert a többieket is ösztönzi.
Mióta dolgozol együtt a magyarhomorogi területi központ csapatával?
N.Gy.: Úgy fogalmaznék, hogy gyakorlatilag már a csapat előtt a csapattal voltam. 2004 óta, az AGROTEC Magyarország Kft. megalakulása előtt is New Holland gépekkel foglalkoztam Magyarhomorogon, így az elsők között léptem be a cég kötelékébe, amikor átvette a hivatalos márkakereskedői feladatokat. A New Holland gépek üzemben tartásán dolgozó csapat lett a második családom, rengeteget dolgoztunk azért, hogy olyan szervizháttér alakuljon ki, ami megtartja a régi partnereket és bevonzza az újakat. Ebben komoly érdemei vannak Müller Csaba raktáros kollégámnak is, akivel összetartottunk, kiálltunk a cégért. De itt meg kell említenem az egész csapatot is, hiszen közös erőfeszítések nélkül nem érhettük volna el mindezt.
Büszkeség számomra, hogy összetartás szempontjából a magyarhomorogi központ az, amelyiket a cégen belül példaként szeretik felhozni. Ebben a közösségben voltam először szerviztechnikus, majd 2018-ban a cégen belül felkértek, hogy vegyem át az irányítási feladatokat vezetőként, hogy a cég bővülésével ne csökkenjen a helybéli partnerekre szánt figyelem. Kértem egy kis gondolkodási időt, mert gyakorlatilag azoknak a munkatársaknak lettem volna a főnöke, akikkel együtt dolgoztam addig a műhelyben. Csapaton belül megbeszéltük, el tudtak fogadni vezetőként is, hiszen közben már elkezdtem a munkaszervezésben tevékenykedni, így elvállaltam a feladatot. Azóta is így dolgozunk közösen, teljes összhangban a partnerekért. A munkámért 2019-ben megkaptam az év területi műszaki vezetője elismerést, 2022 év végén pedig az AGROTEC Open cégcsoportként juttatott díját is.
Mi a titka szerinted a sikeres munkának műszaki téren a mezőgépekkel?
N.Gy.: A legfontosabb a hozzáállás és az őszinteség. Bármelyik partner felhívhat, és ha felhívott, akkor tudja, hogy nem fogok mellébeszélni, nem hitegetem, egyenesen elmondom a lehetőségeket. A csapattagokra, gazdákra nemcsak munkaügyekben, de emberileg is odafigyelek, ez nem „jópofaság”, őszinte érdeklődés. Ebben a szakmában fontos a bizalom, ami csak akkor alakulhat ki, ha nemcsak az aláírásig vagy a munkaidő végéig érdekelnek, akikkel kapcsolatban vagyunk. Vannak partnereink, akikkel 2013-ban még szerviztechnikus koromban ismerkedtünk meg, mind a mai napig, ha kérik, kimegyek, lecserélem az olajat, beszélgetünk. A feleségem sokszor a fejemre olvassa, hogy „Gyuri, ez nem a saját céged”, de ezt így lehet jól csinálni. Mind a mai napig érdekelnek a gépek, a szakmai kihívások, büszkén mondhatom, hogy még sosem volt olyan műszaki feladat, amit ne tudtunk volna saját magunk, központi szervizes kolléga nélkül megoldani a partnereinknek.
2023 fontos átalakulásokat tartogat a csapatnak, költözik a területi központ Berettyóújfaluba. Mi változik, milyen céljaitok vannak ehhez kapcsolódóan?
N.Gy.: Az idei évre a legfőbb cél, hogy őszre elkészüljünk az új műhellyel, sikeresen átköltözzünk még az idénymunkák kezdete előtt, és hozzuk azokat a számokat, amiket üzletileg kitűztünk magunk elé. Fontos, hogy a költözés dacára egyben maradjon a csapat, ha ez teljesül, és közben a partnereknek is egyszerűbb évet hoz az időjárás, akkor szerintem emberileg, szakmailag is minden kívánságom teljesült.
Cikkünk megjelent a magro.hu portálon.