Főoldal BLOG Portrék „A jó szervizesnek álmából felkeltve is tudnia kell, az idő pénz a gazdának” – New Holland szervizti

„A jó szervizesnek álmából felkeltve is tudnia kell, az idő pénz a gazdának” – New Holland szerviztitkok Marcaliból

27. 08. 2024 , Agrotec Magyarország Kft.

Az elmúlt évtized szédítő tempóban hozta az átalakulásokat gazdaszemmel.

Az elmúlt évtized szédítő tempóban hozta az átalakulásokat gazdaszemmel – GPS-vezérelt robotkormányzás, differenciált dózisú műtrágya-kijuttatásra képes műtrágyaszórók, precíziós, szemenkénti vetőgépek, gumihevederes járószerkezettel szerelt erőgépek, végül megérkeztek az agroinformatikai és távsegítségnyújtási rendszerek is. A New Holland hivatalos márkakereskedői csapatából azonban, Leibinger László területi műszaki vezető szerint, a sikeres munkához tartozó alapelv mégis ugyanaz maradt: a szervizes és márkakereskedői csapat értse, hogy a gazdának az idő pénz.
Arról kérdeztük, hogy mindez hogyan érvényesül a Marcali Területi Műszaki Központ New Holland szervizmunkáinál, milyen fejlesztéseket terveznek a jövőben.


Annyi gépmárka közül a piacon miért döntöttél úgy, hogy a New Holland márkakereskedői csapattal dolgozol a termelőkért?

Leibinger László: 2020 decembere óta dolgozom az AGROTEC Magyarország Kft.-nél. Nem teljesen idegen számomra a mezőgazdaság és a hozzá kapcsolódó tevékenységek, ugyanis korábban a gazdálkodók adminisztratív munkáit segítettem falugazdászként a Nemzeti Agrárgazdasági Kamaránál. Kölcsönös előny szerintem, hogy a partnereink nagy részét az íróasztal túloldaláról is jól ismerem, ismertem a látásmódjukat, a kölcsönös bizalom már megvolt, mikor a mezőgazdasági gépek miatt újra felvettem velük a kapcsolatot. Az AGROTEC Magyarország Kft. Marcaliban a New Holland mezőgazdasági gépek márkakereskedőjeként jól ismert cég, a gépek megbízhatóak, így tudtam, hogy ez a bizalom itt képes fennmaradni a jövőben is.

 
Leibinger László az AGROTEC Magyarország Kft. területi műszaki vezetője

 

Milyen alapelveket követtek az AGROTEC Magyarország Kft. Marcali Területi Központjában, hogy ez a bizalom, amit hangsúlyoztál, fennmaradjon?

L.L.: Büszke vagyok a csapatomra, mert szakmaiságuk és hozzáállásuk a sikeres munkavégzés garanciája. A sikeres partnerkapcsolathoz számomra a legfontosabb az, hogy érezzék a helyi termelők, hogy számíthatnak ránk. Ehhez pedig emberközpontúságon át vezet az út. Amennyiben egy alkatrész épp nincs készleten, mi mindig egyenes választ adunk. Sokkal rosszabb ugyanis, ha kétségek között marad a gazda, mintha várnia kell valamire, az idejével ugyanis senkinek sem szabad játszani. Ezért nem változtatunk a New Holland szervizháttérben bevált olyan folyamatokon sem, mint a fix szervizessel végzett gépkarbantartások, hiszen megvan, melyik kolléga tud mindent az adott gépről. Amennyiben lehetséges, úgy szervezzük a munkát, hogy ő foglalkozzon a javításokkal. A szezonális csúcsidőszakokban ez nem mindig fenntartható, mert vannak olyan helyzetek – egy leállt kombájn vagy traktor aratás idején például –, amelyek mindig előnyt élveznek. De normál esetben segítjük, hogy ezek a bizalmi kapcsolatok határozzák meg a szervizmunkák ütemét. A szervizes kollégáink mindegyike rendkívül jól képzett, így, ha helyettesíteni kellett valakit egy szezonális SOS helyzet miatt, még sosem érkezett panasz munkavégzésre egyetlen partnerünktől sem.


Milyen felszereltséggel várja a gazdákat az AGROTEC Magyarország Kft. Marcali Területi Központ New Holland szervize, milyen fejlesztéseket tűztetek ki magatok elé?

L.L: Az új területi központot 2018 májusában avattuk fel Marcaliban, amelynek a feladata speciális, ugyanis két vármegye – Zala és Somogy – esetében is biztosítja a szervizhátteret és alkatrészellátást. Ez egy modern, jól felszerelt munkakörnyezet, ahol a gyors szervizmunkákat és a partnerek gördülékeny kiszolgálását egy hatbeállásos műhely segíti. A New Holland traktorok és kombájnok mellett valamennyi márkakereskedőként értékesített munkagépmárkánk javítási munkáit is elvégezzük, ezen jelenleg hét szerviztechnikus, kettő raktáros, kettő mobil alkatrész-értékesítő és egy asszisztens dolgozik, a folyamatokat pedig én fogom össze.

 
Agrotec New Holland traktor
 

A felszereltségünk kiváló, de a mezőgazdasági géppiac olyan tempóban fejlődik, hogy jövőbeni fejlesztésekre mindig szükség van. Helyben egy elektromos haladóművel, és elektromos láncos emelővel felszerelt új emelőkeret beszerzése van folyamatban, ezzel váltanánk le a kézimozgatású haladóművel ellátott mechanikus láncos emelőnket. A kabinok szakszerű, biztonságos emeléséhez pedig egy állítható alumínium „H” emelőgerendát vásároltunk meg.
 
 

Az aratás jelentette szezonális csúcs az extrém időjárás miatt nemcsak a gazdákra, de a márkakereskedők szervizhátterére is egyre nagyobb nyomást helyez. Hogyan tudjátok tartani a lépést?

L.L.: A kulcs a jó munkaszervezés és a kollégák állandó képzése. A komáromi központ minden évre összeállít egy szakmai képzési tervezetet, amit helyben követünk a kollégákkal. A géptípusokon túl speciális részterületeket is lefednek az oktatások – telematika vagy légkondicionáló rendszerek szervizelése például, amire célzottan jelentkezhetnek a munkatársak. Összeülünk, átbeszéljük, hogy a területi központból ki melyik képzésen vesz majd részt, így a tudás összeadódik a helyi gazdálkodókért. A folyamatokat napi megbeszélésekkel optimalizáljuk, aminek általában a műhely ad otthont. Átvesszük az előző nap történéseit, a beérkezett feladatokat. Leosztjuk, hogy aznap ki melyik teendőért lesz felelős. Aratás és vetés idején más területi központokhoz hasonlóan ügyeletet tartunk, a kollégákkal megszervezzük, hogy 0-24-ben megoldható legyen bármilyen alkatrészigény vagy más munkavégzés. A szerződött partnerek normál és csúcsidőszakok esetén is előnyt élveznek, de eddig még sosem volt kapacitásproblémánk. Somogy és Zala vármegye gazdálkodóit mindig időben szolgáltuk ki, ha New Holland traktorjaikkal vagy kombájnjukkal kapcsolatban segítségre volt szükségük.


A New Holland mezőgazdasági gépeknél is elérhetővé vált a távsegítségnyújtási rendszer, a tapasztalatok tükrében mit láttok, tényleg előny a regisztrált gépeknél a távdiagnosztika?

L.L.: A precíziós gazdálkodás egyre jobban terjed a gazdák körében, mivel a gépfejlesztések is ebbe az irányba tartanak, ezért a jövőt is ez határozza meg. A New Holland MyPLM telematikai rendszere ilyen téren stabil alapot ad a működéshez. A rendszerben regisztrált gépek adataira rálátunk, a kollégák néhány kattintással rá tudnak keresni a gép alvázszámára, látják az előtörténetét. Amennyiben probléma merül fel, sokkal gyorsabban, célzottan tudnak segíteni a termelőknek, konzultálni tudunk a komáromi központban a rendszert országosan felügyelő kollégánkkal is a teendőkről. A precíziós gazdálkodási eszközökkel kombinált New Holland szervizmunka időben és pénzben is megtakarítást jelent. Azt pedig a jó szervizesnek álmából felkeltve is tudnia kell, hogy az idő pénz a gazdának.

Cikkünk megjelent a magro.hu oldalon. 
 

AGROTEC Magyarország Kft.
Cím
: 2900 Komárom, Puskás Tivadar utca 4/a

Telefon:
+36 34 568 520

E-mail
info@agrotec.hu

Írj nekünk

Személyes adatait a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályok szerint kezeljük.