Főoldal BLOG Portrék Nem Nagy Testvér a távsegítség - sokat várnak a szervizesek a precíziós mezőgazdasági szolgáltatástó

Nem Nagy Testvér a távsegítség - sokat várnak a szervizesek a precíziós mezőgazdasági szolgáltatástól az AGROTEC Magyarország Kft.-nél

26. 06. 2024 , Agrotec Magyarország Kft.

A MyPLM Connect szolgáltatással ellátott New Holland traktorokhoz, kombájnokhoz már több mint egy éve elérhető Magyarországon...

A MyPLM Connect szolgáltatással ellátott New Holland traktorokhoz, kombájnokhoz már több mint egy éve elérhető Magyarországon az új gépállapot-felügyeleti rendszerként a Control Room szolgáltatás, ami újraírja az üzemben tartás szabályait. A hivatalos magyar márkakereskedő AGROTEC Magyarország Kft. komáromi központjából munkaidőben felügyelt rendszerrel ugyanis számtalan bosszantó probléma, ami eddig külön kiszállást, EST diagnosztikai laptoppal traktorban töltött hosszú órákat igényelt a szervizesektől, mára távolról, online is orvosolhatóvá vált. Az olyan tapasztalt szakemberek, mint Szűr Gábor, a Komáromi Területi Központ területi műszaki vezetője szerint az előnyök már most is komolyak, pedig még csak belekóstoltunk a rendszer lehetőségeibe.

A Control Room szolgáltatással nemcsak hibakódok olvashatóak le távolról, de például a szenzorok, egységek távfelügyeleti ellenőrzésére is alkalmas, vagy akár hibakódok törlésére is alkalmazható, ami például egy AdBlue korlátozás dacára is lehetővé teszi, hogy a telephelyre vonuljon az érintett gép. A precíziós gazdálkodáshoz tervezett gépállapot-felügyeleti rendszerrel az időszakos kötelező karbantartások elvégzésére is fej tudja hívni a márkakereskedői csapat a figyelmet, illetve az elvégzett javítások rögzítésével elektronikus szervizfüzetként is szolgálhat. A rendszer 0-24 órában áttekinthetővé teszi a gépadatokat a tulajdonosnak, az üzembentartónak, flottakezeléshez vagy épp precíziós gazdálkodási szoftverként is használható, így előnyei számosak.

 

Szűr Gábor New Holland traktorral


Azonban, mint minden újdonságnál, itt is akadnak gyanakvó gazdák, akik tartanak a használattól a megosztott gépadatok esetleges megfigyelhetősége okán. Szűr Gábor segítségével utánajártunk, van-e bármi valóságalapja a gyanakvásnak, illetve rákérdeztünk, milyen alapelvekkel szervezik meg a munkát a komáromi szervizben.


Mióta dolgozol New Holland mezőgazdasági gépekkel, honnét érkeztél az AGROTEC Magyarország Kft. szervizcsapatához?

Szűr Gábor: Kissé más területről, de műszaki vonalról érkeztem 2020-ban az AGROTEC Magyarország Kft.-hez, előtte ugyanis személyautókkal foglalkoztam. Vonzott a kihívás, hogy összetettebb gépekkel dolgozzak egy hivatalos importőr márkaképviseleti központjában. Az ismeretségeken keresztül tudtam, hogy jó a csapat is, helyben lakom, így váltottam. Mind a mai napig lenyűgöz, hogy mennyi mindent lehet tanulni ezekről a gépekről, hiszen a személyautós vonalon mondjuk váltómű-kormánymű terén voltak finomságok, itt hidraulika, speciális futóművek, RTK felszereltség elemei és ezernyi más apró részlet mind hozzátartozik a nagyképhez. Az összetettsége különösen a New Holland kombájnoknak lenyűgöző.


Személyautós háttérrel hogyan látod, a mezőgépek tudása, összetettsége igazolja a nagyobb árcédulát?

Sz. G.: Sajnos vagy sem, a műszaki felépítésük összetettsége bőven igazolja a mezőgépek árazását. Ahhoz, hogy ez kifizetődő legyen, hiszem, hogy jó választás a New Holland. Ugyan a saját képviselt márkájából nem lát ki 100%-ban senki, így csak a saját és ismerősi tapasztalatok alapján következtethetünk a megbízhatóságukra. A műszaki háttér minőségéért azonban már kezeskedhetek, gyorsan és szakszerűen old meg bármilyen problémát. A New Holland szervizháttér hazai minősége már önmagában fél siker a hazai termelőknek.


Mire kell ügyelnetek a szervizháttérnél, hogy időben tudjátok segíteni a gazdákat a New Holland gépek üzemben tartásában?

Sz. G.: A hatékony munkához ügyelünk a prioritásokra, és nem változtatunk azon, ami már bevált. A legtöbb gazda a környékben általában ragaszkodik ahhoz a szerviztechnikushoz, akit már megismert, aki már bizonyított gépeivel, amennyire lehet, ezt próbáljuk mindig tiszteletben tartani a munkák szervezésekor. A kapcsolattartás is gyorsabb, ráadásul ezek a szervizesek ismerik a gépek előéletét, így gyorsabban felismerik és megoldják a problémákat. A javításoknál ezen kívül elsőbbséget élveznek azok a termelők, akiknek a gépe garanciális vagy az AGROTEC Magyarország Kft.-vel átalánydíjas szerződés keretében dolgoznak. Majd ezek után igyekszünk minden további aktuális javítási igényt is úgy beosztani, hogy mindenkihez a lehető leggyorsabban odaérjünk. A tapasztalat az, hogy ennek két igazi kihívása van, a szezonális munkacsúcs és az alkatrészek megérkezése a szezon alatt. Hivatalos márkakereskedőként előnyünk, hogy jó a kapcsolat a gyárral, az egész kontinensről tudunk alkatrészeket rendelni, így a lehető legrövidebb időt tölti egy New Holland gép a munkából kiesve az árokparton, ha a csapatunkra bízzák a feladatot. A holtidőkben ehhez próbálunk előre készletezni, továbbképzéseken, oktatásokon veszünk részt, és ügyelünk rá, hogy az autóinkban is ott legyen minden szerszám és technológia a gyors és szakszerű munkához.
 

Szűr Gábor New Holland kombájnnal
 


Milyen szervizháttér és szolgáltatások érhetőek el a Komáromi Területi Központban a termelőknek?

Sz. G.: Komárom a márkakereskedői hálózat központjaként kiválóan felszerelt, hat szervizállással rendelkezünk az épület hátsó részében, a vevőszolgálati részen 8 beállásos csarnokunk van, illetve van egy 5 tonnás emelési kapacitásra képes darunk is, így az is könnyen megoldható, ha egy javításhoz a fő darabot ki kell emelni egy gépből. Nyolc szerviztechnikusunk van, akik kiválóan dolgoznak együtt csapatként, plusz helyben a cég mérnökeitől is kérdezhetnek, így lerövidül a problémák feltárása is. Fontos újdonság, hogy időközben sikeresen teljesítettük a Bosch Rexroth Kft. minősítési folyamatát, így Certified Excellence partnerként dolgozunk technológiáikkal. Ügyfélközpontúan, kiváló szakértelemmel vállaljuk Rexroth mobil hidraulika alkatrészek, komplett egységek beszerzését és értékesítését. Vevőszolgálati hidraulika műhelyünkben pedig hidraulikus szivattyúk, motorok, vezérlőtömbök és szelepek, valamint hidrosztatikus egységek javítása történik rövid határidővel, kedvezményes árakon.


Szerinted előnyös regisztrálniuk a gazdáknak a New Holland mezőgazdasági gépeket az új precíziós gazdálkodási távsegítség-rendszerbe, a Control Roomba?

Sz. G.: A precíziós gazdálkodásba vont gépek távoli segítségnyújtása a Control Roommal nem Nagy Testvér, hanem komoly segítség a gazdáknak. Amennyiben a rendszerben érkezik egy riasztás egy gépünkhöz, a saját telefonomra is megkapom azt SMS-ként, elolvasom, és már egyeztetem is a részleteket Madarász József kollégánkkal, aki hatalmas tapasztalattal felügyeli a gépparkot az irodában. Elemezzük, mi történt és az esetek 90%-ban mi hívjuk a partnert, hogy mit lát a gépnél, jelentkezett-e bármilyen hiba. Ezzel a rendszerrel bizonyos hibakódok online diagnosztikával Komáromból kiüthetőek, nem kell kiszállást fizetnie a gazdának, a gép visszamehet önerőből a telephelyre. Látjuk a pontos hibakódot, ismerjük azok alkatrészigényét, így a szervizeseink akár már másnap úgy érkezhetnek a gazdaságba, hogy lehetőleg egyetlen kiszálással újra üzemképessé tegyék a gépet. Ez ugyanúgy extra tanulási folyamat, mint maga a precíziós mezőgazdaság a termelőknek, de ha a mai világban valamivel egy árokparton megállt gépet 2 perc alatt újra tudsz indítani, menetképessé teheted, abban van perspektíva, megéri a ráfordítást. Néhány esetben a termelő fél tőle, hogy kipróbálja a szolgáltatást, mert rálátnak a gépére. Nekik azt üzenem, higgyék el, a CNH-nál senki sem kíváncsi rá, merre járnak a mezőgépekkel, azért alkották meg a rendszert, hogy minimalizálják a leállások miatti kieséseket. A teljes kontroll érdekében azagronómiai adatokat az üzemeltető felé továbbítja a rendszer, csak felhatalmazás esetén láthatja azokat a gyártó vagy a távfelügyeletet ellátó személy.

Cikkünk megjelent a magro.hu oldalon. 

AGROTEC Magyarország Kft.
Cím
: 2900 Komárom, Puskás Tivadar utca 4/a

Telefon:
+36 34 568 520

E-mail
info@agrotec.hu

Írj nekünk

Személyes adatait a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályok szerint kezeljük.