Főoldal BLOG Portrék Az ügyfélélmény a mezőgépek személyre szabott karbantartásával kezdődik

Az ügyfélélmény a mezőgépek személyre szabott karbantartásával kezdődik

24. 11. 2023 , AGROTEC Magyarország Kft.

Gazdaságos munka és a partnerek hibátlan kiszolgálása a New Holland mezőgazdasági gépek szervizmunkáinál.

Gazdaságos munka és a partnerek hibátlan kiszolgálása a New Holland mezőgazdasági gépek szervizmunkáinál – az AGROTEC Magyarország Kft. orosházi központjának területi műszaki vezetője, Szűcs Eszter szerint egyforma alapelveket követel meg mindkettő. Az egyik, a karbantartási munkák „személyre szabása” a gyártói előírások és a vevőszolgálati ajánlások figyelembevételével, a partner rutinja, és a szervizes személyisége mentén, a másig pedig a kölcsönös tisztelet a kommunikációban.

A Békés és Csongrád-Csanád vármegye termelőiért dolgozó, 4 állással, 7 szervizessel és 4 alkatrészes munkatárssal üzemelő központ vezetőjét a jó ügyfélkiszolgálás bevált fogásairól és kihívásairól kérdeztük a mezőgépek szervizelése terén.

Az agráriumban női vezetővel ritkán lehet találkozni, de a női műszaki vezető végképp ritka, akár a fehér holló ezen a pályán. Milyen háttérrel indult ez a karrier, mennyire volt éles váltás a mezőgépek szervizelését megszervezni 100%-ban férfiakból álló csapattal?

Szűcs Eszter: Nőnek lenni bármelyik férfias szakmában kihívás, de mire belevágtam 2019-ben ebbe az AGROTEC-nél, volt két komoly előnyöm. Az egyik, hogy szeretem a kihívásokat, a másik, hogy már rendelkeztem 20 év gyakorlattal e téren. Ugyan a mezőgazdasághoz, agráriumhoz semmi közöm nem volt előtte, de a végzettségem eredetileg gépészmérnök és egy fémmegmunkálással foglalkozó cégnél töltöttem be vezető pozíciót. Emiatt az ipari környezetet, a partnerkommunikációs és cégvezetési feladatokat kiválóan ismertem. Tenni- és tanulnivaló akadt persze bőven. Ez ugyanis nem egy kiegyensúlyozott, állandó világ, mint az ipari termelésé, hanem meghatározó a szezonalitás, az időjárás, az évszakok. Nem lehet egy egyenes vonalat követni, ha azt szeretnénk, hogy a maximumot hozza ki magából a csapat és a cég. Plusz, a jó szervezéshez ki kellett magát a szakmát is tanulnom. A rutin itt is segített, tudtam, hogy az elején lesznek kis csipkelődések, fricskák, amik természetesek egy ilyen helyzetben, de ezeket nem nehéz a helyükön és jól kezelni.
 

Szűcs Eszter, az AGROTEC Magyarország Kft. orosházi központjának területi műszaki vezetője

Emellett őszinte voltam a fiúkkal az első perctől, elmondtam, hogy nem ez a szakmám, ezért tőlük fogok arról tanulni, ami beindított egy párbeszédet. Ez a mai napig fennmaradt, lemegyek a műhelybe, beszélgetünk, kérdezek, elmondják, vagy megmutatják épp, amiről szó van, és tanulok, hiszen az élet amúgy is egy folyamatos tanulás. Eleinte láttam, hogy furcsa volt a csapatnak, hogy nő van köztük, ráadásul a felettesük, de hamar összecsiszolódtunk. Eltelt négy év, a munka halad, így szerintem mondhatom azt, hogy az élet minket igazolt.

Mikor látja el jól a feladatát egy területi műszaki vezető a véleményed szerint, ha a háttérből képes mindent megszervezni, vagy ha jelen van, és a partnerek érzik, hogy az ő kezében futnak össze a szálak?

Sz. E.: Két alapelv határozza meg, hogy miként dolgozunk, hogyan szervezzük meg a munkát. Szeretnénk minél gazdaságosabban, hatékonyabban végezni a munkánk, hiszen mindig vannak célszámok, amikre fókuszálunk. Ugyanilyen fontos a partnerek hibátlan kiszolgálása, az, hogy üzemképesen tartsunk minden gépet a szezonban, vagy ha mégis probléma adódik, akkor gyors reagálással, hogy a leállás egy órával se tartson tovább, mint szükséges. A munkanap szerintem minden New Holland traktorokkalkombájnokkal foglalkozó AGROTEC Magyarország területi központban azonos elemekből áll. 7 órás kezdés, ahol a teendőket már az előző nap zárásakor nagyjából meghatároztuk, a kiszállások és napi javítási célok átbeszélése, a beérkezett alkatrészek áttekintése, a készletek alapján a partnerek kiértesítése, ügyintézések, e-mailek, telefonok. A mi érdekességünk, hogy a szervizmunkák kivitelezését minden esetben a partnerekre szabjuk. Mindenkinek más ugyanis a személyisége, a gazdának éppúgy, mint a csapatunkban dolgozó szervizeseknek, így a vezető dolga feltérképezni, hogy ki milyen munkaformában tud hatékonyan dolgozni. Vannak például „önjáró szervizesek”, akik szeretik saját maguknak felosztani a napot, a teendőket, munkaórákat, tartják a kapcsolatot a partnerrel. Természetesen közben minden fejleményről, haladásról, vagy problémáról tájékoztatnak, tudom, mi történik. Sok partner szereti ezt a megoldást, mert ragaszkodik a szervizeshez. Van, amikor már csak arról szólnak telefonon, hogy megbeszélték a szervizesünkkel azt, amire szükségük van. De ennek a szöges ellentétére is van példa és az is működik: ilyen mikor a szervizes kiváló szakember, kimagasló a tudása a saját szakterületén, de nem szeret a partnerekkel kommunikálni, sokszor a telefont se szívesen veszi fel. Plusz, a partnereknél is akad, aki nem kötődik a szervizeshez, csak annyi számít, hogy gyorsan küldjünk kollégát. A főnök dolga, hogy a hatékony munkaforma kiválasztásához ismerje a partnert és a szervizeseket is.

Mi volt az évek során a legfontosabb siker, amit csapatként elértetek, milyen célokért dolgoztok az Orosházi Területi Központban ebben a kihívásokkal teli évben?

 
Az Agrotec műszaki vezetője egy New Holland erőgép mellett

Sz. E.: A legfontosabb sikerélmény szintén egy számomra fontos munkaszervező elvhez kapcsolódik, egymás kölcsönös tiszteletéhez, amit a partnerek felé is alkalmazunk. A csapatomban mindig hangsúlyozom, hogy azért fontos, hogy tiszteljük egymást, mert nem lehet mindenkit szeretni és bár lesznek apróbb ellentétek, attól még egy hajóban evezünk és ha nem egyfelé húzunk, akkor nem haladunk előre. Vannak olyan gazdálkodók, akiknek a figyelmét teljesen lekötik a mindennapi nehézségek, esetleg a múltban nem volt jó élményük máshol a szervizháttérrel és ez érződik a partnerkapcsolat hangnemén kezdetben. Azt szoktam kis győzelemként megélni, hogy ha végül a kitartó munka és a tiszteletteljes kommunikáció kombinálásával ezt sikerül átfordítanunk pozitívba. Sokat visszaad ezen felül, ha látjuk azt, hogy a munkánk átsegített egy partnert egy nehézségen. A célunk az, hogy ebben a mostani feszítetteb gazdasági környezetben is pontosan így működjön tovább és ehhez orvosolni szeretnénk a minket is súlytó munkaerőhiányt.

Az Orosházi Területi Központ ugyanis a shoppal, a 4 állásos műhellyel és az alkatrész raktárral, a mostani 7 helyett, 9 szervizes kollégával jobban ki tudná használni a kapacitásait. Azonban ma nehéz eldönteni, hogy megtalálni, vagy megtartani nehezebb a jól képzett szerelőket. Azon dolgozunk, hogy ez megoldódjon és hiánytalanul teljesítsünk minden partnereinknek tett vállalást a jövőben is.

Cikkünk megjelent a magro.hu oldalon.

AGROTEC Magyarország Kft.
Cím
: 2900 Komárom, Puskás Tivadar utca 4/a

Telefon:
+36 34 568 520

E-mail
info@agrotec.hu

Írj nekünk

Személyes adatait a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályok szerint kezeljük.